حرفه ای

تجربیاتی ساده و دوستانه

حرفه ای

تجربیاتی ساده و دوستانه

سلام خوش آمدید
مروری بر خاطراتم در زمینه ی برنامه نویسی

در این مطلب از خاطرات و زمینه ی آشنایی ام با برنامه نویسی رو باهاتون به اشتراک می ذارم

چند وقت پیش در مورد انتخاب مسیر برای فعالیت کاری و برنامه نویسی مردد بودم و به قول نزدیکان از این شاخه به اون شاخه می رفتم (نه در حد وسیع) که بالاخره تصمیم گرفتم که یک رشته رو در نظر بگیرم و فقط در اون زمینه فعالیت کنم

از کجا شروع شد؟ 

شاید صدای اتصال به اینترنت از طریق کارت های dial up یادتون باشه هنوز این صدا برام خاطره انگیزه ... بعد از کلی صدا و قیژ و بوق و ... به اینترنت وصل می شد و کلی ذوق می کردم ...

تصویر وصل شدن دیال آپ


در دوره ی راهنمایی خیلی اتفاقی با دنیای وبلاگ نویسی آشنا شدم و فعالیت های خوبی در حوزه فنی ساخت وبلاگ داشتم البته مطلب نویسی ام خوب نبود ولی برای خوشگلی وبلاگ چیزی کم نمی ذاشتم. در همین حین جذابیت های کار های گرافیکی که در بستر وبلاگ قابل انجام بود من رو ناخودآگاه به کد نویسی علاقه مند کرد.

تحول بزرگ

در دبیرستان با ساخت سایت و CMS (سرویس مدیریت محتوا) هایی مثل وردپرس و جوملا و ... آشنا شدم و علاقه ام باعث شد تا اونا رو پیگیری کنم 

wordpress 

در اواخر دوره ی دبیرستان با دنیای اپلیکیشن های اندرویدی آشنا شدم و اولین اپ اندرویدی خودمو در سال ۱۳۹۳ در بازار منتشر کردم (هنوز هم می تونید از نوشته های قبلی من در همین وبلاگ علاقم رو به اندروید مشاهده کنید) و با استقبال خوبی مواجه شدم علاقه داشتم اپ های اندرویدی زیبا بسازم و سبک طراحی متریال دیزاین گوگل رو دوست داشتم

android_logo

 material design

ولی چندی بعد به دلیل اهمیت درس و کنکور از فضای برنامه نویسی به کلی فاصله گرفتم و ناچارا به درس پرداختم 

دانشگاه

بعد از کنکور هم در رشته ی مهندسی کامپیوتر قبول شدم و با مباحث جدید و دوستان جدید آشنا شدم که همین امر باعث سردرگمی بیشتر من شد ولی در نهایت به موفقیت های خوبی دست پیدا کردم مثل آشنایی مقدماتی با سخت افزار و فعالیت در زمینه ی هوشمند سازی و آشنایی با مینی کامپیوتر زربری و ... 

تعیین تکلیف

در دانشگاه علاقه ی من به طراحی نیز افزایش پیدا کرد

بالاخره پس از تاب و تب های فراوان دوره ی جوانی و دانشگاه قدم محکمی برای رسیدن به اهدافم برداشتم و تصمیم گرفتم در همون زمینه ای که من رو به این راه کشوند فعالیت کنم و اون چیزی نبود به جز طراحی وب . 

محل کار

همکنون هم در بخش طراحی وب (سمت کاربر)‌ در شرکت سافا مشغول به یادگیری و فعالیت هستم و به امید خدا در این زمینه مفید واقع خواهم شد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی